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Séminaires de Recherche « The Publishing Journey –Maintaining the Publishing Pipeline » et « Does Mass Customization Exist ? –Responding to Long Tail Demand »

publié le , mis à jour le

Cher(e)s collègues,

Vous êtes cordialement invité(e)s à assister aux prochains séminaires de recherche donnés par le professeur Bart MacCarthy : l’éditeur européen du International Journal of Economics production (CNRS 1) de Nottingham University Business School, l’Université de Nottingham, au Royaume-Uni.

Le mercredi 2 Mars 2016 Prof. MacCarthy donnera deux séminaires de 13h00. à 15:30. dans la salle H426 au sein du Campus Paris.Les collègues de Lille peuvent assister aux séminaires par vidéoconférence dans la salle B252. Le déjeuner sera offert à Paris sur le campus. Veuillez vous inscrire ici : http://doodle.com/poll/yu98zaskv84c5dxp, pour que les plateaux-repas soient préparés. Un café de bienvenue aura lieu à partir de 12h30 à 13:00. dans la salle H608 du campus de Paris avant les séminaires. En tout cas, vous pouvez communiquer avec Linda ZHANG (l.zhang(at)ieseg.fr) pour certaines questions connexes.

Alors que le premier séminaire est utile pour les jeunes professeurs, les candidats doctorants, et les collègues qui peuvent ne pas avoir publié beaucoup ou ont essuyé des déceptions, la seconde est d’intérêt pour la gestion des opérations, le système d’information, le marketing et éventuellement pour les collègues sur la stratégie. (Voir les détails du séminaire ci-dessous.)

Avec nos meilleures salutations,
IÉSEG Research - Paris

Pièces jointes : Annonces des séminaires


Seminar 1 : The Publishing Journey – Maintaining the Publishing Pipeline
The aim is to offer guidance on how to develop and prepare work for publication in ranked academic journals in business and management and particularly how to deal with the review process. It is aimed at doctoral students, researcher staff and early career academics but may be of interest to academics at any stage in their career who are finding the publishing process challenging. The session will discuss journal procedures, review processes, and how to handle editor and reviewer comments, as well as some of the ethical issues that arise in publishing. A strong message will be that prospective authors should not to be discouraged by the reviewing process or even by rejection. The need to develop publication plans will be highlighted. There are significant changes occurring in the publishing landscape with most publishers grappling with ‘Open Access’ concepts. How this is impacting currently, and is likely to impact publishing in business and management subjects in the future will be noted briefly.

Seminar 2 : Does Mass Customization Exist ? – Responding to Long Tail Demand.
The growth in product variety in both consumer and industrial products has been accelerating over the last four decades. The concept of a long tail in demand has received considerable attention since the ideas were popularized in the book by Anderson (2006). It suggests the cumulative volume of sales derived from the tail of the demand distribution has become more significant for many product categories with changes in marketing channels, information availability and consumer behaviour. However, responding to the long tail in demand presents many challenges to producers. Mass Customization is one approach that can be used. We consider demand and supply related factors that may generate long-tailed behaviour and discuss appropriate operational responses, including Mass Customization. It is argued that there is a diversity of order fulfilment approaches available to producers, not just Mass Customization.

Seminar 1 Mac Carthy
Seminar 2 Mac Carthy